De cand am inceput acest proiect, “Paradigma” am simtit ca ii lipseste ceva, langa rubricile existente pe care le stiti deja, titlurile zilnice, interviurile si articolelele celor care doresc sa contribuie. Nu m-am gandit la ceva scris de mine, pentru ca “Paradigma” nu este despre ce scriu eu, articolele mele intra la rubrica de “contributii”, ca toate celelalte. In final am avut un moment de “aha” si mi-am dat seama ca lipseste o rubrica de anunturi, una in care sa va tin la curent cu ce se mai intampla prin bucataria publicatiei.
Asa ca tocmai avem primul anunt. Nu vor fi dese, nu vor regulate, ca nu avem in fiecare zi ceva nou de anuntat. Apar cand ies de sub tipar.
1. Capra vs. varza
Am primit in ultimele saptamani cateva comentarii cum ca lista de titluri in forma actuala, cu descrieri stilometrice etc e prea “stufoasa” si mai greu de urmarit. Ca lista initiala, care continea doar titluri era mai utila.
In acelasi timp am primit si suficient feedback pozitiv legat de forma actuala a listei, cum ca scorurile stilometrice sunt interesante. Si uite asa apar dilemele clasice de tip capra-varza.
M-am hotarat sa le impac pe amandoua, chiar daca imi va mananca 5 minute in plus din viata pe zi si sa avem ambele liste.
Prima lista este cu titluri simple, titlu-autor, un singur link, pentru cine vrea o
caprainformare rapida.A doua este cea “zgomotoasa”, o varza cu multe foi, cu informatiile despre numarul de abonati, vechimea publicatiei, teaser si scorurile stilometrice.
Singurul meu regret este ca editorul Substack nu imi ofera posibilitatea sa trimit pe email doar varianta scurta. Sau se poate dar nu am aflat eu cum.
2. Afisarea costurilor abonamentelor
Am primit cateva plangeri legate de afisarea costurilor abonamentelor cu plata, care apar total inconsistent, uneori lunar, alteori anual iar linkurile catre cele care au reduceri nu duc nicaieri.
Toate aceste inconsistente sunt datorate Substackului, care schimba modul de includere a acestor informatii in pagina de la o publicatie la alta, nu am reusit sa gasesc o regula clara.
Chiar daca da un aer de inconsistenta, n-as vrea sa elimin informatiile legate de pretul abonamentelor pentru ca pot fi utile.
3. Teaserul automat
Si ca tot suntem la capitolul afisare inconsistenta, cele mai multe plangeri au fost despre inconsistenta teaserelor. Care uneori sunt kilometrice, alteori au doua cuvinte iar deseori contin caractere ciudate, mojibake1 in jargonul tehnic.
Explicatia e simpla si identica cu cea de mai sus. Momentan teaserul este cel “oficial” as Substackului, care e extras dupa reguli doar de ei stiute. Iar caracterele ciudate sunt doar caractere Unicode care nu sunt interpretate corect.
Asa ca in curand vom pensiona teaserul automat al Substackului si vom avea unul home-made, facut in bucataria Paradigma. M-am gandit la o varianta simpla, ca de exemplu primul paragraf din text, nu mai lung de 50 de cuvinte. Sau paragraful de incheiere, care pentru multi autori este un fel de “mic drop”, o declaratie puternica.
Sau cea mai lunga fraza negativa.
Daca aveti sugestii pentru ce ar putea constitui un bun teaser din textul articolului in locul celui de acum sunt ochi si urechi, lasati-le intr-un comentariu.
Lecturi placute si folositoare in continuare.
Ideea celui mai lung enunt negativ pare suficient de dubioasa :)))
+1
N-am priceput mai nimic din cele expuse cu așa vrea algoritmul, etîcî, dar mi-a plăcut ideea și am citit tot, am fost cu.minte :))
Final apoteotic : ține-o în stilu-ți caracteristic lupului nici verzii nici caprei =)))